Fortrydelsesret
Vi håber altid, at du bliver glad for dit køb hos os, og vi gør vores yderste for at hjælpe dig bedst muligt. Skulle du alligevel have brug for at fortryde et køb, så læs her hvordan du gør.
Fortrydelsesret og retur
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på shiningyou.dk som forbruger. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du kan sende en mail til mail@shiningyou.dk, hvor du oplyser, at du fortryder købet. Benyt gerne standardfortrydelsesformularen her eller den du finder nederst i handelsbetingelserne. Når vi har modtaget din besked, kvitterer vi hurtigst muligt pr. mail for modtagelsen af din fortrydelse.
Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse.
Ingen fortrydelsesret: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, kan ikke fortrydes.
Returomkostninger
Du betaler selv returfragten. Hvis du ønsker det, kan du købe en returfragtseddel med PostNord via vores returportal: https://return.shipmondo.com/shiningyou
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varer kan fx returneres med GLS eller Post Danmark. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen: Shining You. Gamlehave Alle 4b, 1.th. 2920 Charlottenlund.
Bemærk at vi ikke accepterer pakker sendt pr. efterkrav og pakker sendt som "postpakke uden omdeling".
Du er velkommen til at skrive til mail@shiningyou.dk, hvis du har spørgsmål i forbindelse med brugen af din fortrydelsesret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Genbrug gerne forsendelseskasse eller pose.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Indenfor reklamationsperioden dækkes alle produktionsfejl. Produktionsfejl dækker over fejl i stof, støbefejl i materialet, eller at elastikken/snoren på dit smykke springer en af de første gange du tager smykket på.
Da Shining You’s produkter er håndlavede og nogle er lavet af natursten kan små fejl/uregelmæssigheder forekomme, de må betragtes som en del af produktet og betragtes ikke nødvendigvis som produktionsfejl.
Reklamationsretten dækker ikke almindelig slitage eller skader forårsaget ved uheld eller forkert brug.
Smykker der er overfladebehandlet (fx. forgyldte eller sort oxiderede smykker) vil med tiden blive slidt. Det betyder, at belægningen vil slides af, jo mere du bruger smykket. Pas derfor godt på dine smykker, da dette kan ses som slitage og dermed muligvis ikke falder ind under reklamationsretten.
Smykkesnor og elastik i armbånd vil ved meget brug også blive slidt, hvilket muligvis ikke er en reklamation. Hvis du ønsker at få omtrukket et armbånd på smykkeelastik, så kontakt os på mail@shiningyou.dk. Læs også mere om smykkepleje på shiningyou.dk eller her.
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål på mail@shiningyou.dk.
Ved reklamation sendes varen til:
Shining You
Gamlehave Alle 4b, 1. th
2920 Charlottenlund
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, samt faktura.
Er reklamationen berettiget refunderer vi endvidere dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Pernille Jin Christensen på mail@shiningyou.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus,Toldboden 2, 8800 Viborg naevneneshus.dk.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, som Shining You, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.
Shiningyou.dk er e-mærket
e-mærket er hele Danmarks garanti for sikker og gennemsigtig e-handel. Når du handler hos os, er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse, og du har altid adgang til e-mærkets gratis sagsbehandling.
Selskabsoplysninger
Juridisk navn: Shining You
CVR-nr: 37978752
Enkeltmandsvirksomhed
Adresse: Gamlehave Alle 4b, 1.th, 2920 Charlottenlund
Email: mail@shiningyou.dk
Telefon: +45 2116 9982
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.3.2024
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Shining You
Gamlehave Alle 4b, 1.th
2920 Charlottenlund
mail@shiningyou.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
________________________________________________________________
Eventuel begrundelse:
________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________
Modtaget den: _____________________________
Ordrenummer: ___________________________
Navn:
________________________________________________________________
Adresse:
________________________________________________________________
Dato: _________________
Forbrugerens underskrift: ________________________________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)