Sådan handler du
Alle priser er angivet i danske kroner og er inklusive moms.

For at handle på www.shiningyou.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som Shining You accepterer.

For at foretage et køb skal du igennem følgende trin:

- Find den/de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen. 
- Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik. 
- Indtast dine personlige oplysninger. 
- Vælg forsendelse/betalingsmåde. 
- Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.

Shiningyou.dk leverer i hele Danmark, eksklusive Færøerne og Grønland. Der leveres ikke til udlandet.

Korrekt farvegengivelse er vanskelig og afhænger af fotografering, lys og computerskærme, derfor kan farverne på produktbillederne, afvige fra de faktiske farver.

Du er altid velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål til din ordre på mail@shiningyou.dk.

Betaling
På shiningyou.dk kan der betales med: Visa/Dankort, Visa, Mastercard og Maestro.

Det er også muligt at betale via MobilePay. Når du betaler via MobilePay, åbner der et nyt vindue, og det er alene dig, der kan se oplysningerne.

Der tages ikke gebyr ved betaling på shiningyou.dk, hvis der anvendes danske/EU udstedte kreditkort. Ved betaling med kort der er udstedt uden for EU betales 3,75% i gebyr. 
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra shiningyou.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

De betalingsdata du giver i forbindelse med køb er krypterede (SSL), og det er således kun den certificerede betalingsudbyder, der kan læse dem. Hverken shiningyou.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

Fragt og levering
Vi afsender din ordre inden for 24 timer alle hverdage efter bestilling på hjemmesiden. Bestiller du om fredagen, løber de 24 timer indtil mandag. Det betyder at du normalt vil have din bestilling inden for 2-3 hverdage. Der kan dog forekomme forsinkelser hos vores transportører, og du kan altid følge din ordre via track and trace. 

Shiningyou.dk leverer i hele Danmark, eksklusive Færøerne og Grønland. Shiningyou.dk leverer varerne med hhv. PostNord og GLS.

Shining You betaler en del af fragten og din pris er derfor:
-Ved levering til PostNord/GLS udleveringssted er din fragtpris kun 29,-
-Ved levering til PostNord/GLS privatadresse er din fragtpris kun 39,-

Gratis fragt - Shining You betaler hele fragten ved køb for over 699,- til PostNord eller GLS udleveringssted. 

Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt på shiningyou.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Udsolgte varer og prisfejl
I tilfælde af forsinkelser eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare. 

Prisfejl: Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Fortrydelsesret og retur 
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på shiningyou.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal sende en mail til mail@shiningyou.dk, hvor du oplyser, at du fortryder købet. Benyt gerne standardfortrydelsesformularen her eller den du finder nederst i handelsbetingelserne. Når vi har modtaget din besked, kvitterer vi hurtigst muligt pr. mail for modtagelsen af din fortrydelse. 

Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse. 

Ingen fortrydelsesret: Smykker lavet på specialmål eller efter individuel aftale kan ikke fortrydes. 

Returomkostninger
Du kan vælge at returnere din ordre på 2 måder:

  1. Vi betaler returfragten, og du får en rabatkode på købesummens fulde beløb. Rabatkoden skal bruges på webshoppen inden for 1 år fra udstedelsesdatoen, og vi sender PostNord returfragtlabel til dig på mail, som du kan sætte på kassen. 
  2. Du betaler selv returfragten, og du får købesummen retur. Du kan købe en returfragtseddel med PostNord via vores returportal: https://return.shipmondo.com/shiningyou

Så snart vi har modtaget pakken retur, sender vi rabatkode eller tilbagefører købesummen til dig. 

Varer kan fx returneres med GLS eller Post Danmark. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen: Shining You. Gamlehave Alle 4b, 1.th. 2920 Charlottenlund. 

Bemærk at vi ikke accepterer pakker sendt pr. efterkrav og pakker sendt som "postpakke uden omdeling". 

Du er velkommen til at skrive til mail@shiningyou.dk, hvis du har spørgsmål i forbindelse med brugen af din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Genbrug gerne forsendelseskasse eller pose.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen og vi har modtaget varen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Indenfor reklamationsperioden dækkes alle produktionsfejl. Produktionsfejl dækker over fejl i stof, støbefejl i materialet, eller at elastikken/snoren på dit smykke springer en af de første gange du tager smykket på. 

Da Shining You’s produkter er håndlavede og nogle er lavet af natursten kan små fejl/uregelmæssigheder forekomme, de må betragtes som en del af produktet og betragtes ikke som produktionsfejl.

Reklamationsretten dækker ikke almindelig slitage eller skader forårsaget ved uheld eller forkert brug.

Smykker der er overfladebehandlet (fx. forgyldte eller sort oxiderede smykker) vil med tiden blive slidt. Det betyder, at belægningen vil slides af, jo mere du bruger smykket. Dette betragtes som slitage og er ikke dækket af reklamationsretten.

Smykkesnor og elastik i armbånd vil ved meget brug også blive slidt, hvilket ikke er en reklamation. Hvis du ønsker at få omtrukket et armbånd på smykkeelastik, så kontakt os på mail@shiningyou.dk. Læs også mere om smykkepleje på shiningyou.dk eller her.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål på mail@shiningyou.dk.

Ved reklamation sendes varen til:
Shining You
Gamlehave Alle 4b, 1. th
2920 Charlottenlund

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, samt faktura. 

Er reklamationen berettiget refunderer vi endvidere dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Pernille Jin Christensen på mail@shiningyou.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus,Toldboden 2, 8800 Viborg naevneneshus.dk.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.

Shiningyou.dk er e-mærket
e-mærket er hele Danmarks garanti for sikker og gennemsigtig e-handel. Når du handler hos os, er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse, og du har altid adgang til e-mærkets gratis sagsbehandling.

Registrering af persondata og cookies
Shining You anvender cookies for at kunne trække statistik om brugernes færden på hjemmesiden og for at kunne forbedre hjemmesiden for dig og andre. Du kan til enhver tid slette disse cookies fra din computer.

Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

For at kunne handle på shiningyou.dk skal du som minimum oplyse: navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer samt betalingsoplysninger. Læs om vores persondatapolitik på shiningyou.dk eller her.

Selskabsoplysninger
Juridisk navn: Shining You
CVR-nr: 37978752
Adresse: Gamlehave Alle 4b, 1.th, 2920 Charlottenlund
Email: mail@shiningyou.dk
Telefon: +45 2116 9982

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.1.2022

 

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til:
Shining You
Gamlehave Alle 4b, 1.th
2920 Charlottenlund 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

________________________________________________________________ 

Eventuel begrundelse:

________________________________________________________________

  

Bestilt den: _______________________________    

 

Modtaget den: _____________________________

 

Ordrenummer: ___________________________   

  

Navn:

________________________________________________________________ 

Adresse:

________________________________________________________________

 

Dato: _________________

Forbrugerens underskrift: ________________________________________     
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Læs mere om os